QuickBI kolminkertaisti liikevaihtonsa kasvukumppanuudella

”Asiakasmäärä on moninkertaistunut ja liikevaihto kolminkertaistunut yhteistyömme aikana.”

Kaupallinen.fi ja QuickBI Oy ovat tehneet yhteistyötä kasvukumppanuuden merkeissä jo vuodesta 2020. Myynnin ja markkinoinnin erinomaisten tulosten perusteella tiivis yhteistyö tulee jatkumaan tulevaisuudessakin.

QuickBI logo

QuickBI

Kasvukumppanuudesta ja sen avulla saavutetuista tuloksista on videohaastattelussa kertomassa Antti Korpi, joka toimii QuickBI:llä toimitusjohtajana sekä BI-konsulttina.

IT-alan kasvuyritys QuickBI tekee raportointiin tuotetta, jolla automatisoidaan dataputki ja tietovaraston rakentaminen. QuickBI:n missio on tehdä raportoinnin aloittaminen hyvin helpoksi.

Ennen Kaupallisen ja QuickBI:n kasvukumppanuuden alkamista myyntiä ja markkinointia hoitivat QuickBI:llä pitkälti konsultit ja toimitusjohtaja omien tehtäviensä ohella. Korpi tunnustaa, ettei tätä työtä silloin tehty välttämättä kovin systemaattisesti tai hyvillä välineillä.

Yhteistyö

Alkuun Kaupallisen tekeminen keskittyi myynnin kehittämiseen ja ihan käytännön myyntiin. Nykyisellään yhteistyö kattaa myynnin johtamisen, myynnin kehittämisen sekä myyntityössä käytettävien työkalujen valitsemisen ja kehittämisen. Lisäksi Kaupallinen hoitaa käytännössä koko markkinoinnin kentän eri osa-alueineen.

”Yksi yhteistyömme tärkeimmistä elementeistä on se, että Kaupallinen on sisäistänyt meidän liiketoimintaamme ja perehtynyt toimialamme saloihin”, Antti Korpi kertoo. Tämä toimintatapa on antanut Kaupalliselle hyvät edellytykset tehdä ehdotuksia siitä, millaiset toimenpiteet missäkin tilanteessa toimisivat parhaiten. Samoin Kaupallinen on pystynyt nostamaan esille mielenkiintoisia kehitysideoita ja varteenotettavia vaihtoehtoja, joita voidaan kokeilla tulevaisuudessa.

Tulokset

Tulokset puhuvat puolestaan: “Ennen yhteistyötä inbound-liidejä ei tullut ollenkaan, nykyään niitä tulee useita viikossa. Eli markkinoinnin ja verkkosivujen pitkäjänteinen kehittäminen näkyy siinä, että tietynlainen uskottavuus on kasvanut valtavasti ja yhteydenottoja ja liidejä tulee nyt jatkuvasti sisäänpäin.”

Markkinoinnin kehittäminen ja liidien määrä näkyy myös liiketoiminnassa. “Asiakasmäärä on moninkertaistunut ja liikevaihto kolminkertaistunut yhteistyömme aikana. Myös markkinoinnin tulokset, kuten verkkosivujen liikenne ja orgaaninen hakukonenäkyvyys meille tärkeillä hakusanoilla ovat ihan eri tasolla kuin ennen. Nyt olemme hakutuloksissa alamme isojen pelureiden kanssa samoilla paikoilla tai heidän edellään.”

Korpi toteaa yhteistyössä olevan monia hyviä puolia, mutta erityisesti hän haluaa nostaa esille Kaupallisen erittäin laajan asiantuntemuksen myynnin johtamisen ja markkinoinnin saralla, mikä on tarkoittanut että QuickBI on saanut ideoita ja apua ”lähes kaikessa”. Ymmärtämisen ja osaamisen lisäksi Kaupallisella on myös kyky asioiden käytännön toteuttamiseen. Ei ainoastaan ideoida, vaan paljon myös tehdään ja saadaan aikaiseksi.

”Olen ollut hyvin tyytyväinen yhteistyöhön”, Korpi sanoo. ”Ei voi kyllä yhtään valittaa.”

Tarvitsetko apua liikevaihtosi kasvattamiseen?

Soita, jätä yhteydenottopyyntö tai varaa kalenteristani aika etätapaamiseen!