Palvelut

YouTube-mainonta

Google Adsin YouTube-mainonta vie mainoksesi näkyville maailman toiseksi suurimpaan hakukoneeseen. Kiinnostavan ja oikein kohdennetun videomainonnan avulla voit saada hyviä tuloksia kustannustehokkaasti.

YouTube-mainonta saavuttaa sinunkin kohderyhmäsi

YouTube-mainonnan avulla voit näyttää mainoksiasi potentiaalisille asiakkaille toiseksi suosituimmassa hakukoneessa YouTubessa sekä Googlen videokumppaneiden sivustoilla ja sovelluksissa. YouTubella on maailmanlaajuisesti jo 2,5 miljardia käyttäjää ja Suomessa noin 3 miljoonaa käyttäjää. Siksi YouTube-mainonnassa piileekin suuret potentiaalit mainonnalle. YouTube-mainoksissa on paljon vaihtoehtoja tarkkaan kohdistukseen, ja oikein tehtynä videomainoksesi voivat saavuttaa tuloksia hyvinkin edullisesti.

YouTubesta löytyy sisältöä lähes kaikista kuviteltavissa olevista aihepiireistä, mm. opetus-, musiikki-, peli- ja urheiluvideoita sekä lapsille suunnattuja sisältöjä. Sen vuoksi voit helposti tavoittaa oman kohderyhmäsi YouTube-mainonnan avulla.

Miksi tehdä YouTube-mainontaa?

  1. Näy toiseksi suurimmassa hakukoneessa

    Itse Googlen jälkeen, YouTube on maailman toiseksi suurin hakukone, jossa ihmiset viettävät pitkiä aikoja katsoen heitä viihdyttäviä tai kiinnostavia videoita. Kun mainokset näkyvät juuri brändistäsi, tuotteestasi tai palvelustasi kiinnostuneelle asiakkaalle heitä innostavien videoiden yhteydessä voivat asiakkaat saada erittäin hyvän ja hyödyllisen kokemuksen.

  2. Visuaalista ja houkuttelevaa

    Videoiden suosio kasvaa kasvamistaan ja siksi yritysten olisikin hyvä panostaa laadukkaaseen ja visuaaliseen videomainontaan. Laadukkaan ja tunteisiin vetoavan videomainonnan avulla saat todennäköisemmin viestisi perille. Jos kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, video kertoo vielä enemmän. Mieti siis videomainontasi ydinviesti kuntoon ja herätä asiakkaiden mielenkiinto.

  3. Tarkka kohdennus

    YouTubessa voit tavoittaa laajoja mutta tarkasti kohdennettuja yleisöjä käyttämällä esimerkiksi avainsanoihin, aiheisiin tai demografisiin tietoihin perustuvia kohdennuksia. 

  4. Kustannustehokkuus

    YouTubessa mainoksista maksetaan näyttökertojen perusteella. Näin maksat vain mainoksista, jotka potentiaaliset asiakkaat ovat nähneet. Toinen hinnoittelumalli esimerkiksi True-View Video Discovery -tyyppisissä mainoksissa on klikkikohtainen, jolloin maksat vain, jos mainostasi klikataan.

  5. Helposti mitattavissa

    YouTube-mainontaa on helppo seurata Google Adsin omasta käyttöliittymästä tai Google Analyticsista. Videomainonnan kannalta oleellisia mainonnan mittareita ovat mm. tavoitettavuus, katselukerrat, katseluaika ja klikkaukset, mutta myös konversiot ovat oleellisia, jotta tiedät onko asiakas tehnyt haluttuja toimenpiteitä verkkosivuilla mainoksen klikkauksen jälkeen.

Visa Valkonen

YouTube-mainosformaatit

  1. Ohitettavat In-Stream-mainokset

    Ohitettavat In-Stream-mainokset voivat näkyä katselijalle muiden videoiden edellä, aikana tai jälkeen ja nimensä mukaisesti katsoja voi ohittaa ne 5 sekunnin katselun jälkeen. Siksi mainoksia tehdessä kannattaakin miettiä tarkkaan videon pituus ja mitä sen alussa näytetään.

  2. Ei-ohitettavat In-Stream-mainokset

    Korkeintaan 15 sekuntia kestävien ei-ohitettavien In-Stream-mainosten avulla voit varmistaa, että asiakas katsoo koko mainoksesi.

  3. Puskurimainokset

    Puskurimainokset ovat lyhyitä, enintään kuusi sekuntia kestäviä videomainoksia, joita ei voi ohittaa. Lyhyellä ja ytimekkäällä viestillä voit lisätä brändisi tunnettuutta.

  4. In-Feed-videomainokset

    Tämä mainosformaatti näkyy ainoastaan YouTubessa, tarkemmin sanottuna sen etusivulla, hakutuloksissa ja samankaltaisten videoiden vieressä. Mainoksen ulkoasu mukautuu sisällönjulkaisijoiden tukemien mainoskokojen ja -muotojen mukaan ja näkyy aluksi pikkukuvana. Klikattaessa video tulee näkyviin kanava- tai katselusivulla.

  5. Outstream-mainokset

    Outstream-mainoksilla voit tavoittaa asiakkaita myös YouTuben ulkopuolelta, sillä ne näkyvät Googlen videokumppaneiden sivustoilla ja sovelluksissa. Tämä mainostyyppi näkyy ainoastaan puhelimilla ja tableteilla, mutta ne voivat näkyä useissa paikoissa kuten bannereina, natiivimainoksina ja välimainoksina.

  6. Masthead-mainokset

    Masthead-mainokset puolestaan näkyvät kaikilla laitteilla ja sopivat brändin tunnettuuden nostamiseen. Mainokset näkyvät videopohjaisina natiivimainoksina YouTuben etusivun yläosassa. Masthead-mainoksissa hinnoitteluna käytetään CPM eli Cost per Mille, joka tarkoittaa käytännössä näyttökertapohjaista maksua. Kampanjaa luotaessa sinulle annetaan kampanjan asetuksiin perustuva tarjous budjetista ja arvio kyseisillä asetuksilla saatavista näyttökerroista.

  7. YouTube Shorts

    Lisäämällä maksimissaan minuutin mittaisen lyhytvideon, voit näyttää mainostasi myös YouTuben Shortseissa. Tietyissä mainosformaateissa pystyt valitsemaan haluatko mainoksesi näkyvän Shorts, In-Feed tai vaikkapa In-Stream-mainoksena ja hyödyntää myös useita formaatteja kerralla. Vastavuoroisesti voit myös luoda Demand Gen -kampanjan, jonka avulla saat videosi näkyville YouTuben Shortseihin.

Aloita YouTube-mainonta kanssamme

Jos haluat erottua kilpailijoistasi visuaalisilla ja mukaansatempaavilla videosisällöillä, aloita YouTube-mainonta kanssamme ja voimme luoda juuri sinun brändillesi ja tavoitteillesi sopivat YouTube-mainokset. Näin saavutat tavoitteesi ja saat näkyvyyttä Googlen haun jälkeen suurimmassa hakukoneessa YouTubessa. Katso alta palvelumme ja ota yhteyttä!

YouTube-mainonnan palvelut Kaupallisella

Kiinnostaako YouTube-mainonta?

Jätä yhteystietosi, niin asiantuntijamme soittaa sinulle! Voimme miettiä yhdessä, millaista mainonta yrityksesti kannattaisi tehdä YouTubessa.