Palvelut

Konversio-optimointi

Autamme parantamaan liiketoimintasi tuloksia kehittämällä verkkosivustosi käyttäjäkokemusta ja sujuvoittamalla ostopolkua analytiikan ja testaamisen avulla.

Konversio-optimointi – Verkkosivustosta tehokas myynninedistäjä

Yksinkertaisesti tiivistettynä konversio-optimointi tähtää verkkosivuston kävijöiden muuttamiseen asiakkaiksi. Konversioksi voidaan ajatella mikä tahansa tapahtuma joka vie verkkokävijää eteenpäin asiakaspolulla. Optimoinnilla pyritään siis siihen, että kävijät tekevät sivustolla jotain mikä vie yritystä lähemmäksi lopullisia tavoitteitaan, useimmiten myyntiä. Verkkokauppaostoksen lisäksi toivottuja tapahtumia voivat olla vaikkapa ajanvaraus, uutiskirjeen tilaus tai yhteydenottolomakkeen täyttäminen.

Kaupallinen tarjoaa asiantuntevaa konversio-optimointia, joka auttaa sinua parantamaan verkkosivujesi tehokkuutta ja maksimoimaan markkinointibudjettisi hyödyt.

Konversio-optimoinnilla lisää myyntiä ja liidejä

Konversio-optimoinnin toimenpiteillä ohjataan verkkosivuston käyttäjiä tehokkaammin kohti yrityksen tavoitteita. Kun käyttäjät löytävät helposti etsimänsä tiedon ja tarjoukset, on todennäköisempää että he ostavat tuotteita tai palveluita, tekevät varauksen tai täyttävät vaikkapa tarjouspyyntölomakkeen. Optimoinnilla on siis mahdollista kasvattaa myyntiä ja kerätä enemmän liidejä.

Käyttäjäkokemus avainasemassa

Konversio-optimointi keskittyy erityisesti käyttäjäkokemuksen parantamiseen mm. analysoimalla ja korjaamalla sivuston ongelmakohtia ja tekemällä liikkumisen sivustolla mahdollisimman helpoksi ja intuitiiviseksi. Käyttäjäystävällinen ja hyvin suunniteltu verkkosivusto houkuttelee kävijöitä viettämään enemmän aikaa yrityksesi tarjonnan parissa ja ohjaavat luontevasti etenemään kohti toivottuja konversioita. Käyttökokemukseensa tyytyväiset kävijät ovat myös todennäköisempiä suosittelemaan sivustoasi muille sekä palaamaan itse sille uudelleen. Erinomainen käyttäjäkokemus voi antaa yrityksellesi kilpailuetua: kun tarjoat kävijöille paremman kokemuksen kuin kilpailijasi, he valitsevat sinut todennäköisemmin kuin heikomman kilpailijasi.

Vaikutus myös hakukonesijoituksiin

Google ja muutkin hakukoneet arvioivat verkkosivuja myös niiden käyttäjäystävällisyyden perusteella. Optimoimalla sivujasi toimimaan konversioiden kannalta mahdollisimman hyvin, teet samalla sivustostasi helppokäyttöisen ja selkeän, mikä parantaa sen sijoitusta hakukoneissa. Konversio-optimointi voi siis auttaa parantamaan esimerkiksi verkkokaupan tuloksia myös sen ulkopuolella lisäämällä sivuston näkyvyyttä ja tuomalla sille lisää liikennettä. Hakukoneoptimoinnilla ja konversio-optimoinnilla onkin paljon yhteistä.

Konversio-optimointi tukee markkinointiponnistuksia

Konversio-optimoinnin ytimessä on erilaisten asioiden testaaminen ja analysointi. Siksi se tarjoaa arvokasta tietoa myös siitä, mitkä markkinointi- ja myyntitoimenpiteet toimivat parhaiten ja millä osa-alueilla on vielä kehittämisen varaa. Näin pystyt kohdentamaan markkinointipanostuksiasi, esimerkiksi hakusanamainontaa, entistä järkevämmin ja tehokkaammin.

Kokonaiskustannukset pysyvät tietenkin sitä pienempinä, mitä tehokkaammin markkinoinnin avulla verkkosivustolle saatu liikenne saadaan muutettua konversioiksi. Optimoimalla voidaan kasvattaa myyntiä ja tuottoja ja kerätä enemmän liidejä lisäämättä panostusta markkinointiin.

Konversio-optimoinnin monet keinot

Verkkosivujen käyttäjäkokemukseen ja ostamisen helppouteen vaikuttavat monenlaiset seikat, joten sivuja voidaan optimoida ja konversioprosenttia nostaa tekemällä toimenpiteitä eri osa-alueilla. Kaupallisella optimoimme sivustoa kokonaisuutena paneutuen ensin selkeimpiin ongelmakohtiin ja jatkaen siitä hienovaraisempiin säätöihin.

Käymme läpi verkkosivuston ja tutkimme sen analytiikkaa huolellisesti löytääksemme ongelmat, virheet ja pullonkaulat, jotka estävät tai hidastavat käyttäjiä etenemästä kohti konversioita. Usein ilman tarkempaa tutkimista ei huomata, että esimerkiksi lomakkeen lähetys tai tuotteen lisääminen ostoskoriin ei jossain kohtaa sivustoa toimikaan kuten pitäisi.

Kehittämistyössä tukeudumme konversio-optimoinnin parhaaksi todettuihin käytäntöihin. Tarkistamme mm. että käytössä on selkeät otsikot, painikkeet ja visuaaliset elementit kautta koko sivuston ja että sivut ovat responsiiviset ja toimivat moitteetta eri päätelaitteilla. Eräs tärkeä suorituskykyä ja konversioita lisäävä toimi on sivuston latausnopeuden parantaminen.

Järjestelmällinen testaaminen ja eri vaihtoehtojen tehokkuuden tutkiminen on parhaita keinoja optimointiin. Kokeilemme erilaisia versioita verkkosivujen sisältämistä elementeistä, vertailemme niiden toimivuutta analytiikan avulla ja valitsemme käyttöön ne, jotka parantavat konversiota. Voimme myös kerätä ja analysoida palautetta suoraan sivuston käyttäjiltä. Sen avulla asiakkaiden tarpeista ja toiveista ja käyttäjien kohtaamista ongelmista saadaan vielä parempi käsitys.

Konversio-optimointia voidaan tehdä osin myös sisällöntuotannon keinoin sekä parantamalla asiakassegmentointia ja kohdentamalla sisältöjä tehokkaammin. Kasvukumppanuus-yhteistyössä yrityksesi kanssa optimoimme verkkosivujasi kokonaisvaltaisesti, yhtenä osana suunnitelmallinen ja laadukas sisällöntuotanto. Konversio-optimointi on jatkuvaa työtä. Kumppaninasi Kaupallinen.fi etsii jatkuvasti uusia tapoja parantaa verkkosivujesi käyttäjäkokemusta ja suorituskykyä ja sen myötä tulosta.

Olivatpa yrityksesi toimiala ja konversiotavoitteet mitkä tahansa, Kaupallinen voi auttaa sinua saavuttamaan verkkosivujesi täyden potentiaalin. Tutustu konversio-optimoinnin auditointipaketteihimme ja ota ensimmäinen askel kohti parempia tuloksia ottamalla yhteyttä meihin.

Konversio-optimoinnin auditointipaketit

Paketti

Pieni:

Laskeutumissivun konversio-optimointi

Perus:

5 sivua, työpöytä- ja mobiilioptimointi

Suuri:

10 sivua, työpöytä- ja mobiilioptimointi

Sisältää

Valitsemasi laskeutumissivun konversio-optimoinnin auditointi, helpot toteutusohjeet

5 valitsemasi sivun konversio-optimoinnin auditointi tietokoneelle sekä mobiilille, helpot toteutusohjeet

Suositeltu varsinkin verkkokaupoille. Kattava konversio-optimoinnin auditointi, sisältää 10 sivua ja kaikki verkkosivun kriittiset kohdat. Helpot toteutusohjeet.

Konversio-optimointi -ideat

10

15

20

Hinta (Alv 0%)

200€

390€

650€

Tarvetta konversio-optimoinnille?

Jätä yhteystietosi, niin asiantuntijamme soittaa sinulle!