Google Ads tulevat muutokset ja Google Marketing Live 2024

Tämän vuoden (2024) Google Marketing Livessä Google ilmoitti jälleen paljon uusia tekoälyyn, visuaalisuuteen ja datan turvallisuuteen ja mittaukseen liittyviä uusia ominaisuuksia. Tästä artikkelista löydät eri kampanjatyyppeihin ja toimialoille suunnattuja parannuksia ja ominaisuuksia, joita Google on kehittänyt ja tulee ottamaan käyttöön. Jos haluat tietoa uusien ominaisuuksien aikatauluista, seuraa Googlen tiedotteita, sillä useimmat uudet ominaisuudet testataan ensin Yhdysvalloissa ja otetaan käyttöön muualla maailmassa vasta myöhemmin.

Voit katsoa vuoden 2024 Google Marketing Liven myös YouTubesta.

Jos haluat lukea Google-mainonnassa jo tapahtuneista muutoksista, lue Miten Google Ads on muuttunut vuosien varrella -artikkeli.

Tässä artikkelissa:

Painopisteet datan turvallisuudessa ja tekoälyssä

Datan turvallisuutta ja käyttäjien yksityisyyttä painotettiin vahvasti vuoden 2024 livessä. Käyttäjien yksityisyyteen liittyen Google on luonut suostumustilan, joka on otettu käyttöön 6.3.2024 alkaen. Jos sinulla ei ole vielä suostumustilaa käytössä, se kannattaa asentaa heti, sillä tämä muutos on pakollinen GDPR lakiin perustuen. Myös muita turvallisuuteen ja datan mittaukseen liittyviä painotuksia mainittiin, joista yksi on laajennetut konversiot, jotka tukevat turvallista dataa ja parantavat konversiomittauksen tarkkuutta.

Google julkisti Google AI Essentials tarkistuslistan, jonka avulla voit tarkistaa onko sinulla jo hyödylliset tekoälypohjaiset ominaisuudet käytössä. Google AI eli Googlen tekoäly oli yksi isoista teemoista viimeisimmässä livessä. Katso Google AI Essentials tarkistuslista Googlen Ohjeet-sivulta ja ota käyttöön uusimmat päivitykset. 

AI Overview

Performance Max 

Google julkisti useita uusia ominaisuuksia Performance Max-kampanjaan. Nämä uudistukset liittyvät mutkattomampaan kuvien luontiin ja tarkempaan mittaukseen. PMAXista tulee myös Google Adsin uusi vakio. Loistavien tuloksien vuoksi, PMAXista tehdään Google Adsin suositeltu oletuskampanjatyyppi uusille Google Ads mainostajille.

Kuvien avulla tehokkaampaa mainontaa

Google edistää kuvien luontia Performance Max- ja Demand Gen -kampanjoissa. Google on hienosäätänyt tätä ominaisuutta tehokkuus mittareilla, jotka sisältävät oman toimialasi tietoja. Saat käyttöösi tekoäly työkalun, joka on suunniteltu erityisesti mainontaa varten.

Brändivärit Google Adsissa
Tulossa: Brändivärit Google Adsiin
Brändin mukaiset kuvat

Voit antaa Googlen tekoälylle brändiohjeesi, mukaan lukien brändivärit ja fontit, jotta se voi luoda brändisi mukaisia mainoksia eri formaateissa ja kanavissa. Voit myös ladata esimerkkikuvia AI-työkaluun, joka voi luoda uusia kuvia visuaalisen tyylisi mukaisesti. Jos sinulla on jo toimivia mainosaineistoja, voit luoda lisää brändin mukaisia versioita käyttämällä ”Luo lisää tämän kaltaisia” -ominaisuutta.

AI-pohjainen kuvanmuokkaus tuotteille

Voit muokata kuvia, mukaan lukien tuotekuvat Google Merchant Center -syötteestäsi, Performance Max- ja muissa kampanjatyypeissä. Kaikille mainostajille on tulossa saataville myös mahdollisuus lisätä ja poistaa kohteita, laajentaa taustoja ja säätää kuvia sopimaan mihin tahansa kokoon, suuntaan ja kuvasuhteeseen. Jos tarvitset lisää vaihtoehtoja, tekoälyn luomat kuvat näkyvät myös Performance Max -suosituksissa, jotka näyttävät tuotteesi uusissa konteksteissa ja tilanteissa.

Yhteistyötä Google Ads- ja kolmansien osapuolten alustojen kanssa

Google on tehnyt useita kumppanuuksia luovien alustojen, kuten Canvan, Smartlyn ja Pencil Pron kanssa, ja lisää kumppanuuksia on tulossa myöhemmin. Luovat tiimisi voivat helposti luoda omaisuuksia muilla alustoilla ja tuoda ne suoraan Google Adsiin.

Tehokkaampaa PMAX-raportointia

Performance Max kampanjoiden raportointia ja testausta kehitetään, jotta mainostajat saisivat enemmän tietoa PMAX-kampanjoidensa tuloksista.

PMAX sijoitusraportit

PMAXin raportointia parannetaan sijoitusraporttien osalta. Jatkossa voit nähdä myös YouTube-videot sijoitusraporteissa. Muutos tuo mukanaan mahdollisuuden poissulkea sijoituksia, joissa ei haluta näkyä, jotta voit hallita brändiäsi paremmin.

PMAX ja elementtitason raportointi

Ymmärrä, mitkä elementit toimivat parhaiten. PMAX kampanjaan on tulossa elementtitason konversiomittarit, jotta tuloksia voidaan mitata entistä paremmin. Nämä konversiomittarit koskevat kaikkia PMAXin luovia elementtejä.

Conversion Lift -kokeilut

Testaa luovien elementtien lisäämisen vaikutusta kampanjaasi. Kokeilut ovat tärkeä osa Google Ads -kampanjoiden optimointia. Myöhemmin vähittäiskauppiaat voivat tehdä Conversion Lift -kokeiluja ja mitata Performance Max -kampanjoiden tuloksia lisätessään kuvia, videoita ja tekstejä tuotesyötteiden lisäksi. Voit siis kokeilla toimiiko kampanjasi paremmin, jos lisäät tuotesyötteen lisäksi muita elementtejä mainokseen.

Mittaa lisäarvo Conversion Lift -kokeilulla. Conversion Lift -kokeilut auttavat sinua vastaamaan kysymykseen: ”Oliko kampanjalla vaikutusta, vai olisivatko asiakkaat konvertoineet muutenkin?” Nämä kokeilut antavat sinulle tietoa kampanjan vaikutuksesta, jotta voit luottaa kampanjoidesi toimintaan. Näin tiedät, mikä toimii ja mikä ei, ja voit allokoida budjettisi sen mukaisesti. Conversion Lift -kokeilut otetaan käyttöön maailmanlaajuisesti tulevina kuukausina. Voit myös ottaa yhteyttä Google-tiimiisi liittyäksesi beta-ohjelmaan.

Uudistettu diagnostiikka

Ratkaise ongelmia uudistetun diagnostiikan avulla. Google ottaa käyttöön uuden diagnostiikkatyökalun Performance Max-, Demand Gen-, Search-, Video- ja Display-kampanjoille. Tämä yhdistää tiedot eri osa-alueilta kuten hintatarjoukset, elementit, konversiomittaus ja laskutus yhteen näkymään. Diagnostiikka tulee myös osaksi kampanjatason yleiskatsausta. Kriittiset ongelmat näytetään heti sivun yläosassa, joten voit helposti tarkistaa, toimiiko kampanjasi suunnitellusti.

Haku

Vuoden 2023 Google Marketing Livessä Google julkaisi SGE:n eli Search Generative Experince:n, joka on uusi tapa hakea Googlen hakukoneessa. Tämä tuote tunnetaan nyt nimellä AI Overview and More tai tuttavallisemmin AI Overview. Google julkisti uuden nimen tämän vuoden Google Marketing Livessä.

Tekoäly mukaan Haun mainoksiin

Google luo uusia, mukaansatempaavia hakukokemuksia, jotka ohjaavat kuluttajia monimutkaisten ostopäätösten läpi, ja integroi mainokset suoraan AI-Yhteenvetoihin (AI Overview). Google parantaa myös Google Adsia, jotta voit tavoittaa enemmän asiakkaita, kun he osallistuvat näihin uusiin hakukokemuksiin. Esimerkiksi viimeisen kuuden kuukauden aikana AI-vetoiset parannukset laatuun, osuvuuteen ja kielen ymmärtämiseen ovat Googlen mukaan parantaneet laajan vastaavuuden suorituskykyä 10 % mainostajille, jotka käyttävät Älykkäitä hintatarjousstrategioita (Smart Bidding).

AI Overview integroidut mainokset

Google on ilmoittanut, että AI Overview otetaan käyttöön kaikille Yhdysvalloissa ja lisää maita on tulossa pian. AI Overview tulee Googlen hakuun eräänlaisena yhteenvetona tuloksista. AI-vetoisista hakukampanjoista ja Performance Max -kampanjoista peräisin olevat mainokset voivat näkyä AI Overview:n sisällä, jos ne vastaavat sekä hakua että AI Overview:n tietoja.

Visuaalinen haku

Shopping-mainokset alkavat näkyä visuaalisten hakutulosten kärjessä, kun kuluttajat käyttävät Google Lenssiä tai Circle to Searchia. Tämä uusi mainoskokemus tarjoaa mahdollisuuden esitellä tuotteitasi, kun ne vastaavat ihmisten käyttämiä valokuvia ja kuvakaappauksia Google Lensissä tai Circle to Search:issä.

Hakumainoksista interaktiivisia ja yksilöllisiä suosituksia

Käyttäjät voivat hakea esimerkiksi kuvilla ja saada yksilöllisiä ja personoituja suosituksia hauissa. Tämä on vielä beta vaiheessa USA:ssa.

AI Overview
AI Overview

Demand Gen

Demand Gen animoidut kuvamainokset
Demand Gen animoidut kuvamainokset
Luo visuaalisesti houkuttelevia mainoksia

Lisää sitoutumista animoiduilla kuvamainoksilla Demand Gen -kampanjoissa. Kauppiaat, joilla on Merchant Center -tili, voivat näyttää animoituja kuvamainoksia YouTube Shortseissa videoiden lisäksi. Animoidut kuvamainokset luodaan automaattisesti käyttäen tuotesyötteidesi kuvia, mikä auttaa sinua esittelemään merkityksellisiä tuotteita asiakkaiden kiinnostuksen perusteella.

Kiinnitä videosi haluamillesi alustoille

Paranna käyttäjien sitoutumista kiinnittämällä videosi tiettyihin alustoihin Demand Gen -kampanjoissasi. Mainosaineistoasetusten (Creative Preferences) tullessa saataville voit kiinnittää videosi tietyille alustoille, jolloin voit hallita, missä videosi näytetään. Esimerkiksi, jos olet luonut mainoksen yhdessä suositun Shorts-sisällöntuottajan kanssa, voit kiinnittää sen YouTube Shortsiin, jotta se näkyy siellä useammin. Google tutkii, kuinka tuoda nämä hallintamahdollisuudet myös muihin videokampanjoihin Demand Gen -oppien perusteella.

Tavoita enemmän laadukkaita asiakkaita

Lookalike-segmentit ovat jo saatavilla Demand Gen -kampanjoissa, ja Google on tekemässä niiden luomisesta helpompaa pienemmille yrityksille laskemalla vaaditun vähimmäislistan koon tuhannesta käyttäjästä sataan käyttäjään. Voit myös löytää uusia tietoja Lookalike-segmenteistäsi, kuten asiasta kiinnostuneet, ostosaikeissa olevat, demografiset tiedot, sijainnit, laitteet ja paljon muuta.

YouTube

YouTube on paras paikka mainostajille paitsi saavuttaa tehokkaasti laaja yleisö, myös rakentaa asiakassuhdetta katsojien kanssa kaikissa markkinointitavoitteissa. Google Marketing Livessä 2024 Google julkaisi innovaatioita, jotka kehottavat katsojia toimintaan ja auttavat sinua saamaan syvemmän ymmärryksen siitä, missä mainoksesi näkyvät.

Tarrat Shorts-mainoksiin

Tee Shorts-mainoksistasi interaktiivisempia tarrojen avulla. Google julkaisee tarroja Shorts-mainoksiin, jotta mainoksesi olisivat interaktiivisempia ja lisäisivät konversiopotentiaalia Shorts:ille natiivilla tavalla. Google käyttää olemassa olevia elementtejä tuoteluettelostasi, sovelluskauppalistauksistasi tai mainoskampanjoidesi tiedoista ja näytää ne klikattavina tarroina Shorts-mainostesi päällä.

Eleet ja liikkeet Shorts-videoissa

Sitouta enemmän ihmisiä, jotka katsovat Shorts-videoita. Google mahdollistaa mainosten mukautumisen Shorts-videoiden katsojien ajattelutapaan, kuten mahdollisuuden pyyhkäistä vasemmalle siirtyäksesi laskeutumissivulle YouTuben sisällä tai vaihtoehdon tuplaklikata tykätäksesi mainoksesta. Google antaa myös Shorts-mainosten katsojille mahdollisuuden löytää pidempiä sisältöjäsi muualta YouTubesta.

YouTube Shopping kumppanuusohjelma

Myy enemmän tuotteita tubettajien ja laajennetun YouTube Shopping -kumppanuusohjelman avulla. Tämän ohjelman avulla tubettajien on helppo merkitä tuotteita videoihin, Shorts-videoihin ja livestiimeihin, mikä mahdollistaa shoppailun katselun aikana. Myöhemmin tänä vuonna Shopify Plus- ja Advanced-kauppiaat Yhdysvalloissa voivat liittyä ohjelmaan, synkronoida tuotteensa saumattomasti YouTubeen ja saada tietoa siitä, mitkä tubettajat ja sisällöt ohjaavat myyntiä.

Mainosta tubettajien videoita

Mainosta tubettajien tekemiä videoita YouTube-mainoksina. Uuden BrandConnectin tukemien kumppanuusmainosten avulla voit tuoda tubettajien sisällöt suoraan kampanjoihisi. Voit myös luoda uusia yleisösegmenttejä näiden videoiden katsojien perusteella.

Parempi ymmärrys mainosten näkyvyydestä

Saat enemmän tietoa siitä, missä YouTube-mainoksesi näytetään. Voit nähdä sisällöt, joissa mainoksesi näytetään eri YouTube-ympäristöissä, mukaan lukien Shorts. Voit myös hallita, missä mainoksesi näkyvät tarkennetuin sijoittelujen ja teemojen poissulkujen avulla YouTube in-stream- ja nyt myös YouTube Shorts -mainoksissa. Lisäksi luotettavat ja riippumattomat kolmannen osapuolen kumppanit saavat pääsyn Shorts-mainosten sijoitteluihin ja voivat raportoida niistä eri kampanjatyypeissä. 

Sovellus-kampanjat

Sovelluskampanjat mahdollistavat paremman vuorovaikutuksen ja sitoutumisen mobiilikäyttäjiesi kanssa Googlen alustoilla. Google Marketing Liven uudet julkaisut parantavat tehokkuutta Haku- ja Performance Max -kampanjoista sovelluksesi avulla sekä auttavat sinua mittaamaan sovelluskampanjoiden vaikutusta tehokkaammin.

Web to App Connect

Saavuta enemmän sovelluksen sisäisiä konversioita Web to App Connectin avulla. Keskimäärin Web to App Connect tuottaa kaksi kertaa korkeamman konversioprosentin sovellukseen johtaville klikkauksille verrattuna verkkosivustoosi mobiilissa. Jotta Web to App Connectin käyttöönotto olisi helpompaa, Google Ads tarjoaa nyt räätälöityjä vinkkejä ja suosituksia, kun luot Haku-, Performance Max- tai Shopping-kampanjoita. Myöhemmin Web to App Connect otetaan käyttöön myös Video-, Hotel- ja Demand Gen -mainoksissa sekä Android- että iOS-laitteilla.

Web to App Connect
Web to App Connect
Tehokkaampi mittaus

Paranna iOS-mittausta ja tehokkuutta SKAdNetwork-parannusten avulla. Parantaaksesi attribuutiota webistä sovellukseen käyttäjäpoluille, uudet SKAdNetwork-raportointipäivitykset ovat nyt saatavilla Google Ads API:ssa, kolmannen osapuolen sovellusattribuutiokumppaneilla ja Google Ads -käyttöliittymässä. Lisäksi betaversio on nyt saatavilla, joka sallii SKAdNetwork-konversioarvoskeemasi integroinnin Google Adsin kanssa, parantaen iOS-sovelluskampanjoidesi tehoa tCPA- ja tROAS-hinnoittelun avulla.

Sovellus kokeilut

Voit luoda geo-pohjaisia kokeiluja mitataksesi tarkemmin iOS- ja Android-sovelluskampanjoidesi lisäarvoa (ROI). Nämä kokeilut voidaan helposti luoda Google Adsissa ja ne toimivat saumattomasti Google Analytics 4 -tapahtumiesi tai ladatun ensimmäisen osapuolen datan kanssa tulosten raportoimiseksi.

Kauppiaat

Nykyään ostajat ovat vaativia ja tarkkanäköisiä, välittäen erinomaisesta sisällöstä ja brändeistä niiden taustalla. Google on julkaissut uusia työkaluja, joilla Google AI voi auttaa sinua luomaan hyödyllisempiä ostokokemuksia, tarjoamaan vahvempaa sijoitetun pääoman tuottoa (ROI) ja asiakasuskollisuutta, saamaan enemmän tietoa asiakkaistasi ja tekemään sovelluksistasi shoppailuystävällisempiä.

Hyödyllisempiä ostokokemuksia

Luo videoita ja tuotekuvia sekunneissa Googlen tekoälyn avulla. Luodaksesi brändin mukaisia tuotekuvia, voit käyttää Product Studiota muuttaaksesi staattiset kuvat näyttäviksi videoiksi. Luo videoita, jotka vastaavat brändisi tyyliä, vain yhdestä viitekuvasta.

Brändiprofiili

Korosta brändisi tarinaa Google-haussa visuaalisen brändiprofiilin avulla, joka esittelee kuviasi, videoitasi ja kampanjoitasi. Mainokset tulevat näkymään edelleen sivulla brändiprofiilin rinnalla.

Videokohokohdat

Paranna ostajan luottamusta ja edistä tuotteiden löytämistä videokohokohdilla. Myöhemmin tänä vuonna Google tekee yhteistyötä pienen mainostajaryhmän kanssa tuodakseen uuden kokemuksen Shopping-mainoksiin valituissa vaatetus- ja kauneustuotekategorioissa. Tämä kokemus kutsuu ostajat tutkimaan lyhyitä videoita brändiltäsi, löytämään hyödyllisiä asiakaslainauksia tuotteesta ja selaamaan muita brändin tarjouksia.

Näytä vaatteesi erilaisilla malleilla

Google julkaisee virtuaalisen sovitusmahdollisuuden Shopping-mainoksissa miesten ja naisten yläosille. Tämä kokemus auttaa ostajia näkemään, miten vaatteet istuvat erilaisilla vartalotyypeillä, mikä lisää ostajien luottamusta tuotteitasi kohtaan.

360 näkymä

Sitouta potentiaalisia ostajia houkuttelevilla kuvilla ja tärkeillä tuotetiedoilla. Potentiaaliset asiakkaat voivat nähdä 360 asteen näkymän kengistäsi Shopping-mainoksessa. Anna Googlelle vain muutama tuotekuva, ja Google AI luo 3D-pyöräytyksen jalkineistasi. Shopping-mainokset tuovat automaattisesti esiin keskeiset tuotetiedot verkkosivustolta ja positiiviset arvostelut asiakasarvosteluista.

Videokohokohdat
Videokohokohdat
Digitaaliset kupongit PMAX toimipistetavoitteelle

Edistä myyntiä uudella hintatarjousstrategialla ja tarjous-ominaisuuksilla

 

Uusi hintatarjousstrategia PMAX- ja Shopping-kampanjoihin

Maksimoi voitto käyttämällä voiton optimointitavoitetta Smart Biddingissä. Voit optimoida voittoa Performance Max- ja Standard Shopping -kampanjoissasi käyttämällä Merchant Centerin ostoskoritason konversiotietoja ja myytyjen tuotteiden kustannuksia. Google AI priorisoi mainospaikat, jotka auttavat tuottamaan korkeampia voittoja yrityksellesi.

Edistä myyntiä kanta-asiakkaille

Performance Max- ja Standard Shopping -kampanjoilla voit tehdä kanta-asiakasohjelmasta kilpailuetusi. Tulevaisuudessa sinulla on aivan uusi tapa räätälöidä tarjouksia Shopping-mainoksissasi, kuten korostaa vain jäsenille tarkoitettuja tarjouksia tai erityishinnoittelua.

Erotu uusille asiakkaille

Uusien asiakkaiden hinnoittelun avulla on helppoa erottua tarjouksilla potentiaalisille asiakkaille. Voit luoda ensimmäisen tilauksen-tarjouksia uusille asiakkaille suoraan Performance Max- ja Standard Shopping -mainoksissa.

Dynaaminen myyntihinnoittelu

Lisää tekoälyn ohjaama dynaaminen myyntihinnoittelu Shopping-mainoksiin. Myöhemmin Google ottaa käyttöön parannuksen, jonka avulla voit automaattisesti päivittää Shopping-mainoksiasi verkkokauppasi myyntien perusteella optimoiduilla hinnoilla, jotta voit maksimoida voitot ja edistää ostoja. Tämä uusi ominaisuus on saatavilla Merchant Centerin ja kolmansien osapuolien alustojen, kuten Shopifyn ja WooCommercen kautta.

Lunastettavat digitaaliset kupongit

Näytä mainoksia, joissa on lunastettavia digitaalisia kuponkeja. Auttaaksesi lisäämään myymäläkäyntejä ja myymälässä tehtyjä ostoja, voit lisätä kuponkeja Performance Max -kampanjoidesi tarjouselementteihin myymälätavoitteiden saavuttamiseksi. Tämä ominaisuus on saatavilla maailmanlaajuisesti lukuun ottamatta EU-maita, EU jäsenvaltioiden alueita ja ETA-maita.

Enemmän tietoa asiakkaistasi

 

Tehokkuustietoja ja helpompaa raportointia Merchant Center Nextissä

Saat tehokkuutta koskevia tietoja Merchant Center Nextissä Google AI:n avulla. Alat nähdä Merchant Center Nextissä räätälöityjä suosituksia, jotka tarjoavat ohjeita tehokkuuden parantamiseen ja suosittelevat seuraavia toimenpiteitä. Voit myös kuvata haluamasi raportin yksinkertaisella kielellä ja saada sen heti visuaalisena raporttina.

Kategorisoitua tietoa Shopping-mainonnasta

Google julkaisee kategoriatason tulostietoja ja kysynnän trendejä, jotka sisältävät kilpailuvertailuja Performance Max- ja Standard Shopping -kampanjoissa. Nämä tiedot sisältävät suosituksia, jotka auttavat sinua löytämään optimointimahdollisuuksia ja parantamaan tuloksia.

Asiakashallinnan laajennus markkinointitoimistoille

Markkinointitoimistot voivat nopeasti arvioida asiakasportfolionsa, priorisoida toimenpiteitä ja maksimoida tuloksia Merchant Centerissä. Tämä ominaisuus on tällä hetkellä saatavilla vain valituille toimistoille.

Sovelluksista shoppailuystävällisempiä


Esittele tuotteesi Discovery-verkostossa App-kampanjoilla

Kun yhdistät Merchant Center -syötteesi App-kampanjoihin, mainoksesi voivat näkyä karusellimuodossa Discovery-verkostossa auttaaksesi sinua tavoittamaan enemmän potentiaalisia asiakkaita.

Räätälöityjä mainoksia App-kampanjoille

Google ottaa käyttöön mainosryhmien syötteiden suodatusominaisuudet Google Ads -käyttöliittymässä. Muutoksen avulla sinun on helpompi luoda teemoitettuja mainosryhmiä, joissa on relevantimpia ja räätälöityjä mainoksia.

Tarjouselementit App-kampanjoissa

Voit tuoda esiin tarjouselementtejä App-kampanjoidesi mainoksissa korostaaksesi tarjouksia ja alennusmyyntejä. Nämä elementit näkyvät mainostesi yhteydessä, kun ne näytetään Display- ja YouTube-verkostoissa.

Päivitä tarjoukset automaattisesti App-kampanjoissa tarjoustapahtumien perusteella. Parantaaksesi App-kampanjoidesi tehokkuutta, voit nyt soveltaa tarjouksia automaattisesti tulevien tarjoustapahtumien perusteella. Kausiluonteiset säädöt ovat tällä hetkellä käytettävissä kampanjatasolla ja otetaan käyttöön mainosryhmätasolla myöhemmin.

Yleisösignaalit App-kampanjoissa

Löydä ostajia yleisösignaalien avulla App-kampanjoissa. Jotta löytäisit arvokkaampia ostajia, voit yhdistää useita yleisölistoja, mukaan lukien omat ensimmäisen osapuolen yleisölistasi, App-kampanjoihisi. Google AI oppii antamistasi tiedoista ja näyttää mainoksesi ostajille, jotka todennäköisemmin tekevät ostoksen.

Mittaus ja yleisöt

Panostamalla mittaus- ja yleisöratkaisuihin voit luodamainonnallesi kestävän perustan, joka hyödyntää tekoälyä ja tuottaa pitkäaikaisia tuloksia liiketoiminnallesi. Google Marketing Livessa julkaistiin uusia ratkaisuja, jotka auttavat yksinkertaistamaan datanhallintaa, tavoittamaan enemmän asiakkaita ja löytämään uutta tietoa ja vinkkejä datan avulla.

Yksinkertaisempaa datanhallintaa

Hyödynnä datasi koko potentiaali. Google Ads Data Manager on nyt saatavilla kaikille, Voit käyttää Google Ads Data Manageria yksinkertaistamaan ensimmäisen osapuolen datasi käyttöä. Muutamalla klikkauksella voit yhdistää kumppaneihin, kuten Salesforce, BigQuery ja Google Cloud Storage, ottaaksesi käyttöön ratkaisuja kuten laajennetut konversiot tai Customer Match.

Google Analytics 4 signaalit asiakashankintatavoitteelle

Optimoi kampanjasi uudella asiakashankintatavoitteella Google Analyticsin avulla. Uutta asiakashankintatavoitetta käyttävät kampanjat hyödyntävät Google Adsin signaaleja erottaakseen uudet ja olemassa olevat asiakkaat. Myöhemmin voit myös automaattisesti lisätä Google Analyticsin signaalit parantaaksesi tätä tavoitetta tukevia malleja.

PMAX asiakashankinta
Asiakashankintatavoite
Kanavien välinen budjetinhallinta

Hallinnoi kampanjabudjettejasi kanavien välillä tehokkaammin. Ymmärtääksesi paremmin, mihin sijoittaa budjettisi, Google julkaisee kanavien välisen budjetoinnin Google Analyticsissa betaversiona. Tämän päivityksen avulla voit seurata kampanjan etenemistä ja ennustettua tehoa kanavien välillä ja saada suosituksia.

Google-engaged yleisöt

Uudelleenaktivoi asiakkaita, jotka ovat olleet vuorovaikutuksessa yrityksesi kanssa. Google julkaisee myöhemmin tänä vuonna Google-engaged audiences -ominaisuuden, uuden datasegmentin, joka koostuu ihmisistä, jotka ovat vierailleet verkkosivustollasi hakutulossivulta tai Googlen mainoksista. Tämä yleisösegmentti tulee automaattisesti saataville tileillä.

Google Analytics vinkkikortit

Tee nopeampia ja parempia päätöksiä vinkkien avulla. Tekoälyä hyödyntävät Google Analytics -vinkkikortit nostavat esiin trendejä ja merkittäviä muutoksia datassasi, tarjoten hyödyllisiä selityksiä ja suosituksia selkokielellä.

Raportit nopeasti komennoilla

Saat nopeammat raportit ja vinkit Google Adsissa ja Search Ads 360:ssä. Jotta saisit nopeammin vastauksia Google Adsissa ja Search Ads 360ssä, voit käyttää yksinkertaisia komentoja suodattaaksesi dataa ja luodaksesi visuaalisia raportteja vaivattomasti. Tämä on tulossa käyttöön muutaman kuukauden kuluttua englanninkielisille käyttäjille.

Mittauksen perusta

 Saat henkilökohtaisia suosituksia uuden Measurement Diagnostics -keskuksen avulla, joka lanseerataan muutaman kuukauden kuluessa. Voit tarkistaa ja tehdä vianmäärityksen mittausasetuksillesi suoraan Google Adsissa ja Campaign Manager 360:ssä. Näet mittauksen diagnostiikan yhdellä silmäyksellä, jotta voit paremmin hyödyntää ensimmäisen osapuolen dataa.

Meridian

Rakenna huippuluokan Marketing Mix-malleja ja saavuta parempia tuloksia. Meridian, avoimen lähdekoodin MMM, julkaistaan maailmanlaajuisesti myöhemmin tänä vuonna, jotta voit mitata markkinointistrategiasi vaikutusta luotettavammin ja tehdä dataan pohjautuvia päätöksiä.

Meridian
Meridianin tavoitteet
Benchmarking

Vertaa mainontasi tehokkuutta vastaaviin yrityksiin. Myöhemmin tänä vuonna Google julkaisee uuden ominaisuuden Google Analytics 4:ään, joka auttaa ymmärtämään, miten vertaudut suhteessa samankaltaisiin yrityksiin. Näiden tietojen avulla voit tehdä datapohjaisia päätöksiä siitä, mihin sijoittaa aikaa ja resursseja.

Kattavampi brändi- ja Googlen ulkopuolinen mittaus

Google Analytics 4 integroituu linkitettyihin Campaign Manager 360 -tileihin tuodakseen yhteenvedot mainosnäyttökerroista työpöydällesi, tarjoten enemmän tietoa brändistäsi. Lisäksi Google yksinkertaistaa Googlen ulkopuolisen kampanjadatan tuonnin Analyticsiin. Tämä tarkoittaa, että voit tuoda Pinterestin, Redditin ja Snapin raportit API:n avulla suoraan Analyticsiin käyttämällä cost data import:ia.

AI Essentials optimointipisteissä ja suosituksissa

Katso, tämänhetkinen tilanteesi Google Ads AI Essentials -suositusten ja optimointipisteiden avulla. Suositukset-sivulle on nyt lisätty uusi ”AI Essentials” eli tekoälyn perusteet -luokka, joka on suunniteltu korostamaan mahdollisuuksia parantaa optimointipisteitäsi vain muutamalla klikkauksella. 

Lähteet:

Apua Google Adsin muutoksiin?

Kaupallinen.fi tarjoaa ajantasaisia ja muutoksiin mukautuvia Google-mainonnan palveluita. Pysyttelemme ajantasalla Google Ads-käyttöliittymään ja muihin Googlen tuotteisiin liittyvistä muutoksista ja päivityksistä. Jätä yhteystietosi alle ja katsotaan tarkistetaan tilisi tilanne yhdessä!