Blogi

Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimus on tärkeä osa sekä Google-mainontaa että hakukoneoptimointia. Avainsanatutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa avainsanoja, joilla saadaan hyvin näkyvyyttä mainonnassa tai orgaanisesti. Avainsanatutkimuksella tarkoitetaan sopivien avainsanojen etsimistä

Lue lisää »

Google Ads – mainonnan termit

Jos Google-mainonnan termit eivät ole tuttuja, on vaikea saada käsitystä siitä, miten mainontaa tulisi Google Ads tilillä kehittää. Tutustumalla Google-mainonnassa yleisimmin käytettyihin termeihin ja sanastoon,

Lue lisää »

Suostumustilan asennus -ohjeet

Google on tehnyt muutoksia mainonnan personointiin ja käyttäjän yksityisyyteen GDPR lain mukaisesti 6.3.2024 alkaen. Google Ads mainostajan tulee ottaa suostumustila eli Consent mode v2 käyttöön

Lue lisää »

Vinkit Google Ads Display-mainontaan

Display-mainonnalla tarkoitetaan visuaalisia bannerimainoksia, jotka näkyvät miljoonilla Googlen hakukumppaneiden sivustoilla, mobiilisovelluksissa, Gmailissa ja YouTubessa. Mainokset koostuvat tekstien, kuvien ja videoiden yhdistelmistä. Display mainonnalla voidaan tehokkaasti

Lue lisää »

Markkinoinnin mittarit

Jotta markkinoinnin tehokkuudesta, tuottavuudesta ja vaikuttavuudesta pysyy perillä, on syytä tuntea markkinoinnin keskeiset mittarit. Näitä ovat esimerkiksi CPC (cost per click), CTR (clickthrough rate), impressio,

Lue lisää »

Markkinoinnin ulkoistaminen

Markkinointi on yksi tärkeimmistä liiketoiminnan osa-alueista suurelle osalle yrityksiä – samaan aikaan itse markkinointi ja siihen liittyvä osaaminen on harvan yrityksen ydinliiketoimintaa. Kannattaako markkinointia kehittää

Lue lisää »

ChatGPT käyttöohjeet

Tekoälyavustajat ovat mullistaneet tapaamme työskennellä ja oppia. Yksi tämän hetken edistyneimmistä apureista on ChatGPT. Tässä artikkelissa käymme läpi, kuinka voit ottaa ChatGPT:n käyttöön, olitpa sitten

Lue lisää »

CRM-järjestelmän valinta

CRM-järjestelmän valinta on tärkeä askel yrityksen asiakkuudenhallinnan kehittämisessä. Oikeanlaisen CRM-järjestelmän valinta voi parantaa asiakaskokemusta, lisätä asiakasuskollisuutta, auttaa yritystä ymmärtämään asiakkaiden tarpeita ja odotuksia sekä kohdistamaan

Lue lisää »

Visuaalisen ilmeen uudistus

Visuaalisen ilmeen uudistus luontuu hyvin verkkosivujen uusimisen yhteyteen, koska sisällön ja rakenteen lisäksi on myös ilmettä joka tapauksessa silloin mietittävä kokonaisvaltaisesti uudestaan.

Lue lisää »